Brainstorming Design 2007.
H-ITB Emeléstechnika
Emeléstechnika felsőfokon! Emelőeszközök széles választéka!
H-1119 Budapest, Kelenvölgyi határsor 5.
Telefon: (1) 205-6208  |  Fax: (1) 205-6209
 
Rakományrögzítő hevederek, láncos rakományrögzítők, rakományhatároló léc, emeléstechnika

Rakományrögzítő, rakományhatároló léc

Rakományrögzítők

A H-ITB Emeléstechnika saját műhelyében gyártva bármilyen hosszban, azonnali kiszolgálás mellett kínálja rakományrögzítőit.

Az ajánlott rakományrögzítő típusok kétféle kivitelben kerülnek kiszerelésre:
  • Hegyeshorgos kivitelű rakományrögzítő (hh): egy darab rövid ágból (0,5 m egyik végén feszítőszerkezet, másik végén horog), illetve egy darab ún. hosszú ágból (3–12 m egyik végén horoggal) áll.
  • Horog nélküli kivitel rakományrögzítő (hn): egyik végén feszítő szerkezettel (hosszúság: 3–12 m)

A horgos kivitelű rakományrögzítő: leszorításra, illetve kikötésre, a horog nélküli kivitel átkötésre, a rakatok összekötésére alkalmas. Szabvány EN 12195/2

Nehéz rakományok szállításához 75 mm széles hevederből készült rakományrögzítőket vagy láncos feszítőket ajánlunk.

RLSK típusú láncos rakományrögzítő

Az RLSK láncos rakományrögzítő nehéz terhek kikötésére, feszítéshez használható. Előnye, hogy ez a láncos rakományrögzítő robusztus kivitelű, és terhelés alatt minimális a nyúlása a hagyományos poliészter rakományrögzítőhöz képest. A RLSK láncos rakományrögzítő megadott alaphosszon kívül bármilyen hosszban szállítható.

Rakományhatároló léc

Rakományhatároló léc mérete: 239 mm
Rakományhatároló léc anyaga: Aluminium
A rakományhatároló, végzáró léc a plató oldalfalára vagy a ponyvatartó lécre akasztható. Mivel a rakományhatároló nagyon masszív, ezért terhelésre nem hajlik. Szélességében a végzáró füleknél állítható (2400-2700 mm, így a rakományhatároló egy flexibilis megoldást nyújt a biztonságos rakományrögzítéshez.

Rakománykitámasztó rúd

Rakománykitámasztó rúd anyaga: Aluminium
Rakománykitámasztó rúd állíthatósága: 2340-2720 mm
A rakománykitámasztó rúd ellentétben a rakományhatároló léccel nem keresztirányban rögzíti a rakományt a tehergépjármű platóján, hanem hossz- és keresztirányban egyaránt felhelyezhető.

Sarokvédő rakományrögzítőhöz

Hagyományos kivitelű sarokvédő
A sarokvédő a rakomány leszorításakor védi az éleket.
Sarokvédő, rakományrögzítés, emeléstechnika
Speciális kivitelű sarokvédő
Ez a sarokvédő a különösen érzékeny termékek, például papírtekercsek él védelmére kiválóan alkalmas.

Jellemzői:
  • A sarokvédő mérete: 185 x 140 mm
  • A sarokvédő egy darab, kiváló minőségű műanyagból kerül öntésre
  • Kétoldalt speciális kialakítással rendelkezik a sarokvédő, így fixálja szorító- hevedert
  • Formatartó, fagypont alatt sem reped
> Sarokvédő, rakományrögzítés, emeléstechnika

A járművek megrakásának általános elvei

A rakományfajtának megfelelő járművet és járműfelépítvényt kell választani. Az utazási sebességet az út- és forgalmi viszonyoknak, a rakománynak és a gépjármű menettulajdonságainak megfelelően kell megválasztani.
A rakományt úgy kell elhelyezni, hogy a súlypontja lehetőleg a jármű hosszanti tengelyére essen. A súlypontnak a lehető legalacsonyabbnak kell lennie.
A rakomány súlyának a jármű megengedett raksúlyán és a megengedett tengelyterhelésen belül kell lennie. Ha a kirakodás több részletben történik, akkor is gondoskodni kell az egyenletes teherelosztásról, hogy a tengelyek közel azonos terhelést kapjanak. Elkerülendő a jármű rakfelületének pontszerű megterhelése.

A RAKOMÁNY KÁROSODÁSÁNAK ELKERÜLÉSE
A rakományt úgy kell elhelyezni, hogy a jármű normális utazási körülményeinek esetén még véletlenül se csússzon meg, boruljon fel, vagy dőljön el. A normális közúti körülményekhez hozzátartozik a felsorolt alapelvek betartása mellett a hirtelen fékezés vagy az úttest egyenetlensége is.

EZÉRT A RAKOMÁNYT RÖGZÍTENI ÉS BIZTOSÍTANI KELL!

Rögzíteni alapvetően kétféle módon lehet. Ennek eldöntése rendkívül fontos abból a szempontból, hogy a rakományrögzítő melyik műszaki paraméterét kell figyelembe venni.

1. LESZORÍTÁSSAL
A terhen átvetve, lefeszítve. A heveder megfeszítésekor tulajdonképpen a súrlódási tényezőből és a teher tömegéből adódó súrlódási erőt növeljük úgy, hogy a racsni megfeszítésével a terhet a felfekvőfelülethez préseljük. Ezért a rakományrögzítő feszítőereje a döntő, a szakítószilárdság nem játszik szerepet.

2. KIKÖTÉSSEL
A terhen lévő rögzítési pontokat felhasználva kikötjük, a gépjármű fix rögzítési pontjaihoz. Itt a heveder szakítószilárdsága a döntő, a feszítőerő nem játszik szerepet, hiszen a heveder visszatartó ereje akadályozza meg a teher elcsúszását.

A normál áruszállításban a leszorítás a gyakoribb.

A H-ITB Emeléstechnika saját műhelyében kötél és rakományrözítő javítást is vállal!
Rakományrögzítés a gyakorlatban
Amennyiben szertne Ön is időben tudomást szerezni legújabb a emelőeszközeinkről és akcióinkról, kérjük iratkozzon fel hírlevelünkre.
A megadott adatokat cégünk bizalmasan kezeli, azt harmadik személynek nem adja ki.
Személyes- és cégadatok
Az Ön neve:
Cégének neve:
Város:
Beosztása:
Telefonszáma:
+36


Mobilszáma:
+36


Fax száma:
+36


E-mail címe:
 
Hírlevélre történő feliratkozáshoz rendszerünk küld Önnek egy jóváhagyó üzenetet.
Csergő Éva
Telefon: 06 1 205 6208/116
Mobil: 06 30 278 09559